Budujesz masę bez efektów? Dieta dla ektomorfika pomoże

Zależy ci na tym, by zbudować wartościową muskulaturę. Stosujesz więc standardową dietę na masę przy jednoczesnym treningu. Mijają miesiące, a twoja waga stoi w miejscu. Zastanawiasz się dlaczego tak jest? Prawdopodobnie należysz do grupy ektomorfików. Sprawdź, jaka dieta ci pomoże.

Chociaż wiele osób oddałoby wszystko za to, by nie przybierać z taką łatwością jak to się dzieje w przypadku ektomorfików, trudność w tyciu wcale nie jest taka przyjemna. Szczególnie, jeśli ektomorfikom zależy na budowie wartościowej masy mięśniowej. Czasami musi minąć wiele czasu, by waga ruszyła w górę. Jedynym rozwiązaniem jest więc odpowiednia dieta dla ektomorfika – taka, dzięki której przybieranie na masie będzie sprawniejsze.

Wysokokaloryczna dieta dla ektomorfika

Dieta dla ektomorfika jest bardzo specyficzna. Chodzi bowiem o to, by doprowadzić do przyrostu masy ciała – dlatego jedynym rozwiązaniem jest dieta wysokokaloryczna.

Nawet 60% kcal powinno pochodzić z węglowodanów, 25% kcal z tłuszczów i 30% kcal z białek

Ważne jest, by ilość spożytych kalorii była nieco wyższa niż dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Dlatego należy w pierwszej kolejności dokładnie określić to, ile zjadasz w ciągu dnia, porównać to z szacowanym zapotrzebowaniem energetycznym i odpowiednio zwiększyć kaloryczność posiłków.

Przykładowa dieta dla ektomorfika może wyglądać następująco:

  • śniadanie: jajecznica z trzech jajek, płatki owsiane
  • II śniadanie: ser twarogowy półtłusty, orzechy, owoce
  • obiad: ryba, ryż brązowy, sałatka warzywna
  • posiłek przedtreningowy: odżywka carbo, odżywka białkowa
  • posiłek potreningowy: odżywka carbo, odżywka białkowa
  • kolacja: ser twarogowy półtłusty, kiełbasa, płatki owsiane
  • posiłek przed snem: tuńczyk z puszki.

Dobrze jest wspomóc się suplementami, dzięki którym łatwiej będzie przybrać na wadze i zapewnić lepsze efekty treningowe. Odżywki carbo i odżywki białkowe to podstawa. Możesz sięgnąć także po tzw. gainery, czyli odżywki węglowodanowo-białkowe. Odpowiednio dobrane proporcje między węglowodanami a proteinami zapewniają znacznie szybszy przyrost masy ciała. Ich zaletą jest płynna postać, co nie obciąża nadmiernie żołądka. Pamiętaj także o suplementacji kreatyną oraz kwasami omega-3.

Niezbędne odżywki i suplementy kupisz w MegaPower.pl

Dieta dla ektomorfika – najważniejsze zasady

Wiesz już, jak powinna wyglądać dieta dla ektomorfika. Musisz jednak pamiętać także o kilku istotnych zasadach.

  • Należy spożywać 3-4 posiłki w ciągu dnia, wydłużając przerwy między nimi.
  • Nie należy stosować diety niskowęglowodanowej.
  • Można spożywać węglowodany – zarówno o niskim i wysokim indeksie glikemicznym.
  • Nie należy spożywać dużej ilości wysoko przetworzonych produktów spożywczych.
  • Zaleca się unikać nadmiaru tłuszczów, ponieważ ograniczają wchłanianie białek.

Ważny także trening

Dieta dla ektomorfika to jednak dopiero początek. Jeśli chcesz zbudować wartościową masę mięśniową, musisz pamiętać o treningu.

Najważniejsze jest to, by wykonywać treningi siłowe – krótkie i niezbyt częste. Ważna jest także mała ilość powtórzeń w seriach, ale z dużym obciążeniem.

Budujesz masę bez efektów? Dieta dla ektomorfika pomoże 4.97/5 (99.42%) 69 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *