Jak schudnąć zdrowo i skutecznie?

Chyba każdy z nas chciałby jeść dużo i chudnąć. Niestety nie wydaje się to możliwe. Jak się jednak okazuje, wcale nie musimy sięgać po mikroskopijne porcje, wyrzekając się jednocześnie swoich ulubionych potraw. Można jeść ze zdrowym rozsądkiem i całkiem sporo, pod warunkiem, że będziemy kierować się kilkoma prostymi zasadami. Ważne jest także, aby nie wpaść w pułapki żywieniowe.

Jeśli chcesz stracić na wadze to wcale nie musisz już skrupulatnie liczyć wszystkich zjadanych przez siebie kalorii i kontrolować wielkość każdego nakładanego na talerz posiłku. Wystarczy wcielić w życie odpowiedni program walki o smukłą i szczupłą sylwetkę. Twoja dieta powinna składać przede wszystkim z właściwych składników odżywczych, które będą dostarczać ci zarówno kalorii, jak i energii. Odpowiednio dobrane pokarmy sprawią, że zachowasz zdrowie i dobre samopoczucie. A to już bardzo wiele na drodze do zdobycia wymarzonej sylwetki.

Zasady przyrządzania posiłków

W trakcie odchudzania się bardzo ważne jest dostarczanie organizmowi odpowiednich składników odżywczych, by był w stanie normalnie funkcjonować. Jedzmy więc jak najwięcej pokarmów, które zawierają pełnowartościowe białko (poznaj najlepsze źródła białka), zdrowe tłuszcze oraz witaminy. Takich składników najwięcej jest w pożywieniu najmniej przetworzonym. Pamiętaj też, że znacznie lepiej samodzielnie przyrządzić posiłek niż sięgać po danie gotowe. Wprowadźmy do diety świeże warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe oraz chudy nabiał. Takie produkty są niskokaloryczne więc na pewno pomogą nam zachować linię.

Jeśli chcemy odchudzać się przede wszystkim zdrowo, powinniśmy spożywać posiłki o odpowiedniej liczbie kalorii. Kobieta potrzebuje przeciętnie około 1800 kalorii dziennie. Jeśli będziemy trenować i jeść zbyt mało, wówczas spowolni się nie tylko nasz metabolizm, ale także proces budowy tkanki mięśniowej. Zachęcamy również do zapoznania się z artykułem o najczęstszych błędach dietetycznych.

By zaspokoić skutecznie apetyt najlepiej sięgać po sycące pożywienie, które będzie bogate w wodę oraz błonnik. Mogą to być jarzyny, owoce, warzywa strączkowe, produkty pełnoziarniste. Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców wyraźnie dowodzą, że prawidłową przemianę materii gwarantuje nie tylko jedzenie małych porcji (najlepiej co trzy – cztery godziny), ale również mała ilość tłuszczu w organizmie.

Estetyka i równowaga

Dieta odchudzająca wcale nie musi być rygorystyczną kuracją, która sprawi, że bardzo szybko stracimy chęć do gubienia kalorii. Zanim zdecydujemy się przejść na taką terapię zadbajmy o to, by nasze posiłki wyglądały estetycznie oraz ładnie pachniały. W ten sposób będziemy mogli się nimi delektować, ale co najważniejsze dzięki temu nabędziemy nowe, zdrowe nawyki żywieniowe. Dania urozmaicajmy przyprawami: bazylią, pietruszką oraz warzywami: cebulą, czosnkiem. Nie bójmy się eksperymentować w kuchni. Dostarczajmy jak największej ilości wrażeń własnym kubkom smakowym, a szybko się przekonamy, że odchudzanie wcale nie musi być takie straszne.

By mieć siłę oraz energię, dostarczajmy organizmowi odpowiednie dawki białka oraz węglowodanów. Białko powinno stanowić około piętnastu procent dziennej dawki kalorii, natomiast węglowodany około pięćdziesięciu procent. Talerz starajmy się zapełniać przede wszystkim produktami roślinnymi, rybami oraz chudym mięsem.

By odchudzać się bezpiecznie, twoja dieta powinna być przemyślana oraz w miarę możliwości jak najbardziej urozmaicona. W ten sposób twój jadłospis nie będzie spowalniał tempa przemiany materii oraz nie spowoduje niedoborów najważniejszych składników odżywczych w twoim organizmie, co także jest bardzo istotne.

Dieta to w opinii wielu osób bardzo często obsesyjne liczenie kalorii, a w gruncie rzeczy czynność ta wcale nie jest najważniejsza. Starajmy się spożywać właściwą ich liczbę, gdyż w przeciwnym razie wcale nie uda nam się zgubić zbędnych kilogramów. Co więcej, pozbądźmy się także myślenia, że produkty w wersji light można jeść do woli. To kolejny mit, z którym pora się rozprawić. Takie produkty w gruncie rzeczy wcale nie są mniej kaloryczne, a jedynie dostarczają mniej energii niż tradycyjne pokarmy. Warto też wiedzieć, że produkty reklamowane jako beztłuszczowe bardzo często zawierają w swoim składzie bardzo duże ilości cukru, a ten jest jednym z największych wrogów wszystkich odchudzających się osób.

Jeszcze jednym dość powszechnie popełnianym błędem związanym z odchudzaniem się jest zbyt szybkie wprowadzanie dużych ilości błonnika do codziennego menu. Jeśli chcemy naprawdę szybko i skutecznie zrzucić zbędne kilogramy, składnik ten wprowadzajmy rozsądnie. Nasz organizm nie jest przyzwyczajony do spożywania tak dużej ilości błonnika, więc jeśli będziemy spożywać go zbyt wiele to sami możemy narazić się na niestrawność i biegunkę. Odchudzanie nie wymaga pośpiechu – starajmy się każdego dnia wprowadzać do naszej diety na przykład jedną porcję warzyw strączkowych, świeżych owoców lub płatków śniadaniowych. Dietę oczywiście stosujmy codziennie, a wówczas znacznie szybciej zauważymy pierwsze efekty.

Ranking najlepszych suplementów wspierających odchudzanie

Jak schudnąć zdrowo i skutecznie? 5.00/5 (100.00%) 12 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *