Odchudzanie po świętach – sprawdzone sposoby

Kiedy kilka dni w roku masz okazję delektować się pysznymi świątecznymi specjałami, w odstawkę idzie codzienne menu i restrykcyjne przestrzeganie ustalonych żywieniowych zakazów. Trudno odmówić sobie tej przyjemności, więc ulegasz. Co jednak zrobić, by po kilkudniowym obżarstwie wrócić do dawnej wagi?

Świąteczne posiłki bardzo szybko dają o sobie znać w postaci dodatkowych kilogramów. To efekt podwyższonej kaloryczności dań, podczas gdy dzienne zapotrzebowanie energetyczne jest znacznie niższe. Do tego dochodzi brak jakiejkolwiek aktywności fizycznej, ponieważ – zamiast pospacerować – korzystasz pewnie z okazji do leniuchowania na kanapie przed telewizorem. nie ma jednak powodów do zmartwień – dodatkowe kilogramy z łatwością stracisz.

Nie panikuj, tylko zacznij stosować poniższe zasady

Dodatkowe kilogramy po świętach to „szczęście w nieszczęściu”. Przyrost masy ciała spowodowany jest przede wszystkim zatrzymaniem wody w organizmie. Jeśli więc powrócisz do dawnych nawyków żywieniowych, dość szybko uda ci się wrócić do poprzedniej wagi.

Warunków jest jednak kilka. Jeśli będziesz ich przestrzegać, odchudzanie po świętach przyjdzie z łatwością.

  1. Nie dojadaj pozostałości poświątecznych, a na pewno to zwykle masz w zwyczaju. W szczególności musisz zrezygnować z ciast oraz tłustych dań. W zamian za to możesz sobie pozwolić na lekkie sałatki.
  2. Zadbaj o aktywność fizyczną. Wróć do treningów, jednak zacznij od delikatnych ćwiczeń. Nic nie stoi na przeszkodzie, by także spacerować czy jeździć na rowerze.
  3. Nie ograniczaj jedzenia. Nie stosuj restrykcyjnej diety odchudzającej, by zgubić dodatkowe kilogramy. Po prostu wróć do diety sprzed świąt.

Odchudzanie po świętach – jednodniowa dieta oczyszczająca

Chociaż nie jest wskazane stosowanie drastycznych diet odchudzających, jednodniowa kuracja oczyszczająca może być pożądana. W ten sposób oczyścisz organizm ze zbędnych produktów przemiany materii i odciążysz wątrobę. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie ci powrócić do wagi sprzed kilku dni – bez obaw o jakikolwiek efekt jo-jo.

Jedną z propozycji jest dieta cytrusowa, której ideą jest spożywanie owoców cytrusowych przez cały dzień. W związku z tym, że taka kuracja może być wyczerpująca, najlepiej przeprowadzić ją w dzień wolny od pracy. Z powodu ograniczonej kaloryczności posiłków możesz mieć trudności z koncentracją, itp.

Wsparcie suplementów

Niezawodnym wsparciem, jeśli chodzi o odchudzanie po świętach, są suplementy diety. Warto do codziennego menu włączyć reduktory tłuszczu. W połączeniu z aktywnością fizyczną i rozsądnym sposobem odżywiania, pozwalają pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

W roli silnych spalaczy tłuszczu świetnie sprawdzą się np. ketony malinowe, ekstrakt z zielonej herbaty, ekstrakt z zielonej kawy. Więcej o skutecznych suplementach na odchudzanie przeczytasz w naszym artykuleReduktory tłuszczu – działanie, dawkowanie, efekty, opinie„.

Nie powtarzaj dietetycznych błędów co święta

Prawda jest taka, że z nadprogramowymi kilogramami zmagasz się zawsze po świętach. Czas jednak skończyć z tym błędnym kołem, tylko racjonalnie podejść do odżywiania w świątecznym okresie. Nie musisz odmawiać sobie przyjemności: słodkich ciast czy tradycyjnych dań. Zachowaj jednak umiar – nie objadaj się nadmiernie. Nie siedź też tylko przy stole – wyjdź na spacer, bo to pozwoli ci spalić nieco kalorii.

Odchudzanie po świętach – sprawdzone sposoby
5 (99.73%) 74 votes

Jedna myśl nt. „Odchudzanie po świętach – sprawdzone sposoby”

  1. Bardzo dobre i zrozumiałe dla mnie podejście do sprawy. Dzięki za ciekawy materiał.
    Niestety z tymi błędami podczas świąt to ciężko będzie u nnie w rodzinie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *