Pokonaj zmęczenie podczas treningów

Jeśli intensywnie trenujesz, nie unikniesz zmęczenia. Mięśnie podczas aktywności fizycznej wykonują sporą pracę. Nic więc dziwnego, że po ćwiczeniach (a czasami nawet w trakcie) dopada cię senność. Czujesz jak ulatuje z ciebie energia? Poznaj sposoby, dzięki którym zmęczenie podczas treningów nie będzie ci doskwierać.

To normalne, że od czasu do czasu twój organizm się buntuje. To normalne, że od czasu do czasu nie dopada cię zmęczenie, mimo że wykonywane ćwiczenia nie są zbyt intensywne. By jednak uniknąć takich sytuacji, warto się do treningu odpowiednio przygotować.

Gdy do treningu pozostały 2-3 godziny

Do treningu musisz zacząć przygotowywać się nawet kilka godzin wcześniej. Istotną rolę odgrywa to, co zjesz. Jeśli będzie to mało wartościowy posiłek, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w trakcie wykonywania intensywnych ćwiczeń opadniesz z sił.

Zaleca się, by na 2-3 godziny przed treningiem zjeść wartościowy, lekkostrawny posiłek. Niech składa się przede wszystkim z węglowodanów (złożonych) oraz białka. Nadmierna ilość tłuszczów nie jest natomiast wskazana, dlatego warto wybierać produkty białkowe o zmniejszonej zawartości tłuszczów. Ważne jednak, by zawierały tyrozynę oraz inne aminokwasy odpowiedzialne za wydzielanie adrenaliny i dopaminy – istotnych neuroprzekaźników.

Zadbaj o to, by w twoim posiłku przedtreningowym znalazły się takie produkty jak:

  • ser twarogowy,
  • wołowina,
  • pierś z kurczaka / indyka,
  • ryby (przede wszystkim dorsz).

Pamiętaj również, by posiłek bazował na węglowodanach o dłuższym czasie wchłaniania, dzięki czemu zapewnisz sobie stały dopływ energii podczas treningu.

Gdy do treningu pozostała 1 godzina

Na trening nie możesz wyjść „na głodniaka”, dlatego na ok. 60 minut przed ćwiczeniami także należy zadbać o swój organizm. W tym przypadku ważne jest, by mięśnie otrzymały ekstra składniki odżywcze, dzięki którym będą wydajniej pracować.

Sięgnij po:

  • aminokwasy EAA / izolat białka serwatki,
  • węglowodany o szybkiej wchłanialności (na ok. 30 minut przed ćwiczeniami), np. vitargo.

Pamiętaj, że rodzaj dostarczanych składników zależy w dużej mierze od tego, jaki trening i jak długo wykonujesz. W przypadku:

  • treningu siłowego trwającego krócej niż 90 minut – zadbaj o odpowiednią podaż aminokwasów egzogennych / białka,
  • treningu na czczo / reagowania na zmiany poziomu cukru we krwi (np. zawrotami głowy) – musisz dostarczyć odpowiednią dawkę węglowodanów,
  • treningu siłowego powyżej 90 minut, treningu interwałowego – dostarcz zarówno białko, jak i węglowodany.

Zadbaj o odpowiednie pobudzenie

Chcąc uniknąć zmęczenia w trakcie treningu, musisz zadbać o pobudzenie na odpowiednim poziomie. I tym razem pomogą ci w tym suplementy diety, które bazują na takich substancjach jak:

  • beta-alanina – wpływając na syntezę karnozyny, zwiększa wytrzymałość mięśni,
  • kreatyna (np. w postaci monohydratu) – poprawia siłę i wytrzymałość mięśni, przy jednoczesnym wsparciu budowy beztłuszczowej masy mięśniowej,
  • kofeina – jako silny stymulant, stanowi silny zastrzyk energii, zmniejsza senność i uczucie zmęczenia,
  • betaina – odpowiada za regulowanie wydzielania dopaminy i adrenaliny – hormonów wpływających na pobudzenie organizmu.

Większość ważnych substancji pobudzających dostępnych jest w formie odżywek przedtreningowych (np. https://www.megapower.pl/suplementy-przedtreningowe-c-78.html). Sprawdź ich skład i wybierz suplement najbardziej dopasowany do twoich potrzeb.

Gdy zmęczenie dopada w trakcie treningu

Jeśli zastosujesz się do wyżej wymienionych wskazówek, zmęczenie podczas ćwiczeń nie powinno się pojawić. Niemniej jednak, jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, a trening trwa dość długo, możesz sięgnąć po napój izotoniczny lub porcję szybko wchłanianych węglowodanów stanowiących natychmiastowy zastrzyk energii.

Pokonaj zmęczenie podczas treningów 4.98/5 (99.63%) 54 votes

Jedna myśl nt. „Pokonaj zmęczenie podczas treningów”

  1. Polecam xplode bsn. Daje dobrego kopa i super koncentrację na treningu. Jedyna wada to ze po kilku treningach z xplode nie jestem w stanie zrobić treningu całego bez xplode 🙂 na szczęście mam sklepik fajny po drodze na siłownię wiec koksu nie zabraknie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *