Poznaj najlepsze źródła białka

Zależy ci na uzyskaniu wartościowej muskulatury? Dostarczaj swoim mięśniom odpowiednią porcję protein – najważniejszego składnika budulcowego. Poznaj najlepsze źródła białka i włącz je do swojej codziennej diety.

Jeśli trenujesz siłowo, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywają proteiny. Są potrzebne do budowy mięśni, a przecież wyciskasz z siebie „siódme poty” właśnie dlatego, by uzyskać wartościową masę mięśniową. Problem w tym, że obecne na rynku produkty spożywcze zawierają różnorodną ilość białka. Warto więc wybierać te, które mają go najwięcej.

ZAWARTOŚĆ BIAŁKA [g] W PRODUKTACH SPOŻYWCZYCH
w 100 g części jadalnych produktu

zawartosc-bialka

Nabiał

Chudy nabiał stanowi nieodłączny element diety sportowców z uwagi na niską zawartość tłuszczów. I słusznie, ponieważ proteiny w nim zawarte długo „zalegają” w żołądku i są rozkładane przez enzymy trawienne, a przy tym twaróg taki nie dostarcza nadmiarowego tłuszczu. Zaleca się, by nabiał spożywać przed nocnym wypoczynkiem – wtedy, gdy przerwa między posiłkami (kolacją a śniadaniem) jest bardzo długa.

Nabiał należy do grupy produktów spożywczych, w których znaleźć można dość dużą porcję białka. Średnio jest to 18-19 g na 100 g.

Drób

Drób to kolejne źródło białka wartościowe z punktu widzenia sportowców. Osoby trenujące szczególnie upodobały sobie pierś z kurczaka – dla większości jest to główne źródło protein. Wynika to z kilka powodów:

  • jest łatwo dostępna,
  • nie jest trudno ją przygotować,
  • pozbawiona skóry prawie nie zawiera tłuszczu,
  • jest stosunkowo tania (np. w porównaniu z wołowiną).

Średnia zawartość białka w piersi z kurczaka wynosi 22 g w 100 g. Mniej, bo 19 g, zawiera natomiast pierś z indyka.

Jajka

Każda osoba trenująca doskonale wie, że białko jaja jest wzorcowe – jeśli chodzi o profil aminokwasów i ich udział. Wyróżnia się wysoką wartością biologiczną, dostarczając przy tym witaminy i minerały oraz ważną cholinę.  Jednak nie może być jedynym składnikiem codziennej diety.

Wieprzowina

Mięso wieprzowe przez większość sportowców traktowane jest po macoszemu, a nawet jako … produkt „drugiej kategorii”. Tymczasem wieprzowina stanowi dość przyzwoite źródło wartościowego białka (średnio 17 g w 100 g). Nie należy jednak przesadzać z jej ilością w diecie z uwagi na sporą zawartość tłuszczów.

Wołowina

Spośród mięs, wołowina charakteryzuje się bardzo dużą zawartością białka. Szacuje się, że w 100 g mięsa jest jej nawet 22 g – tyle, co w piersi z kurczaka. Teoretycznie więc nie trzeba od razu sięgać po wołowe steki, by nadwyrężyć domowy budżet. Tylko teoretycznie, ponieważ… wołowina stanowi dodatkowe źródło anabolicznej kreatyny oraz dostarcza dobrze przyswajalne żelazo i witaminy z grupy B.

Ryby

Cennym źródłem protein są również ryby, niestety często pomijane przez osoby trenujące. Najwięcej białka zawiera świeży tuńczyk, sardynka świeża i łosoś świeży. Dodatkową zaletą jest duża zawartość kwasów omega 3 (szczególnie w gatunkach morskich).

A może odżywki białkowe?

Chcąc uzupełnić niedobory białka w codziennej diecie, warto sięgnąć po odżywki białkowe. To produkty tak skomponowane, by dostarczały dużą dawkę protein niezbędnych do budowy masy mięśniowej.

Warto jednak mieć świadomość, że odżywka odżywce nie jest równa. Dlatego przed wyborem preparatu należy określić zawartość protein. Na rynku dostępne są odżywki zawierające nawet 85% białka. Sprawdź ofertę odżywek białkowych  na MegaPower.pl. Wybierz taką, która odpowiada ci pod względem zawartości białka i zacznij wspierać budowę wartościowej masy mięśniowej.

Poznaj najlepsze źródła białka
5 (99.7%) 66 votes

Jedna myśl nt. „Poznaj najlepsze źródła białka”

  1. Z doświadczenia mogę powiedzieć że w przypadku ścisłej diety, jaką stosują sportowcy warto zakupić dobre odżywki proteinowe. Jedzenie posiłków wiadomo ważna sprawa ale dużo czasu schodzi się z liczeniem ile faktycznie białka dostarczamy. Jak ktoś trenuje na poważnie to nie może pozwolić sobie na dostarczanie na tzw. Oko. Dlatego bardzo dobrze sprawdzają się odżywki białkowe – najlepiej WPI lub WPC. Patrząc tez od strony finansowej odżywki wychodzą sporo taniej. Ale napewno tez jest prawda że odżywki bez zróżnicowanej diety wiele nie zdziałają. Osobiście polecam dobrego dietetyka sportowego który ułoży właściwą dietę i sprytnie wplecie w to odżywki.

Odpowiedz na „KrystiamAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *