Push Pull Legs – na czym to polega?

Zależy ci na budowaniu siły i masy mięśniowej? Wykorzystaj potencjał drzemiący w treningu Push Pull Legs – odmianie treningu dzielonego, dzięki któremu zbliżysz swoją sylwetkę do ideału. Poznaj najważniejsze zasady i sprawdź, komu jest ta forma ćwiczeń szczególnie dedykowana.

Trening Push Pull Legs to trening dzielony, który opiera się na łączeniu współpracujących ze sobą grup mięśniowych. Pozwala to zaangażować te same jednostki motoryczne, dzięki czemu mięśnie otrzymują nieco inne bodźce niż w przypadku klasycznego splitu.

Push Pull Legs – istota treningu

Push Pull Legs dzieli cały program treningowy na 3 dni – wówczas wykonuje się ćwiczenia odpychające, przyciągające oraz ćwiczenia na nogi. Rozkład poszczególnych dni treningowych przedstawia się następująco:

  • Push (odpychanie) – należy wykonywać wszystkie ćwiczenia, które polegają na wypychaniu (odpychaniu od siebie) ciężaru. Wykonuje się ćwiczenia na klatkę piersiową, mięśnie naramienne, triceps.
  • Pull (przyciąganie) – do tej grupy należą te ćwiczenia, których istotą jest przyciąganie do siebie. W tym dniu treningowym wykonuje się ćwiczenia na: plecy, biceps, przedramiona, tylne aktony mięśni naramiennych.
  • Legs (nogi) – do tej grupy należą ćwiczenia na nogi obejmujące: mięśnie ud, pośladki oraz łydki.

W zależności od preferencji, prostowniki grzbietu można trenować albo w dniu Push, albo w dniu Pull.

Trening ten należy wykonywać przez 3 dni, a następnie zafundować sobie jeden dzień odpoczynku.

Kto powinien trenować Push Pull Legs?

Trening Push Pull Legs to forma ćwiczeń, która właściwie nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o grupę docelową. Z jego właściwości mogą skorzystać zarówno osoby początkujące, sportowcy średniozaawansowani oraz sportowcy na wysokim szczeblu zaawansowania. Chodzi bowiem o odpowiedni dobór ćwiczeń wykonywanych z odpowiednią intensywnością treningową.

  • W przypadku osób początkujących Push Pull Legs świetnie sprawdza się jako rozwiązanie przejściowe między klasycznym splitem a FBW (Full Body Workout).
  • Osoby średniozaawansowane i zaawansowane mogą osiągać lepsze efekty w porównaniu ze splitem poprzez odpowiednie manipulowanie częstotliwością oraz intensywnością treningów.

Push Pull Legs – uniwersalny trening?

Walorem treningu Push Pull Legs jest jego uniwersalne zastosowanie. Ćwiczenia wykonywane na konkretne partie ciała współpracujących ze sobą doskonale sprawdzą się zarówno w przypadku dążenia do redukcji zbędnych kilogramów,  do wzmocnienia siły oraz zwiększenia masy mięśniowej.

Jeśli chcesz budować siłę i masę mięśniową poprzez trening Push Pull Legs, musisz wziąć pod uwagę odpowiednią częstotliwość pobudzania mięśni i układu nerwowego. Natomiast w przypadku treningu na redukcję, Push Pull Legs pozwoli ci uniknąć monotonii, a co ważniejsze – zwiększy wydatkowanie energii, w efekcie czego tkanki tłuszczowej pozbędziesz się w znacznie krótszym czasie.

Decydując się na taki plan treningowy, warto także wesprzeć się suplementacją. Podstawą są odżywki białkowe, których stosowanie można wspomóc np. witaminami i minerałami, regeneratorami stawów, a nawet odżywkami przedtreningowymi.

Push Pull Legs – na czym to polega?
5 (100%) 37 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *