Uzyskaj pompę mięśniową dzięki cytrulinie

Intensywnie ćwiczysz, a po treningu zauważasz, że twoje mięśnie są bardziej wypełnione – jakby większe. Zastanawiasz się, jak to możliwe? Możliwe, bo to efekt tzw. pompy mięśniowej. Rezultat możesz zmaksymalizować, włączając do codziennej diety cytrulinę.

Pompa mięśniowa to efekt przepływu przez tkanki zwiększonej ilości krwi. Do mięśni dostarczana jest większa ilość tlenu oraz składników odżywczych. W praktyce oznacza więc, że napompowanie mięśni to nie tylko efekt wizualny, ale również szansa na poprawę wyników treningowych. Dlatego tak ważne jest, by dążyć do tzw. pompy mięśniowej. Pomaga w tym nie tylko kreatyna, ale również … cytrulina.

Cytrulina, czyli co?

Cytrulina jest substancją stanowiącą pochodną ornityny. Uczestniczy w cyklu mocznikowym, przyczyniając się do neutralizowania szkodliwego amoniaku. Dobrym źródłem cytruliny są arbuzy, jednak z uwagi na sezonowość owoców – warto sięgnąć przede wszystkim po suplementy diety.

Na siłę i wytrzymałość

Cytrulina jest prekursorem argininy – związku biorącego udział w syntezie tlenku azotu, który jest niezbędny do uzyskania tzw. pompy mięśniowej. Ponadto tlenek azotu sprzyja wzrostowi siły i wytrzymałości. Warto także podkreślić, że cytrylina sprzyja regeneracji potreningowej – skracając czas potrzebny na powrót mięśni do pełnej sprawności. Pomaga także poprawić ogólną wydajność organizmu.

Oznacza to więc, że regularna suplementacja może przyczynić się do wzmocnienia efektów treningowych.

Jak dawkować cytrulinę?

Tylko odpowiednie dawkowanie sprawi, że cytrulina przyniesie oczekiwane rezultaty. Zaleca się, by jednorazowa dawka mieściła się w granicach od 200 do 300 mg. Należy przyjmować ją 2-3 razy dziennie.

Warto podkreślić, że obecne badania nie stwierdzają przeciwwskazań do jej stosowania. Nie należy obawiać się również ewentualnych działań niepożądanych.

Postaw na sprawdzone suplementy

Jeśli poszukujesz suplementów zawierających cytrulinę, najczęściej dostępne są preparaty w formie jabłczanu cytruliny. Warto sięgnąć m.in. po Biogenix AERO2 . Jest to suplement poprawiający zdolności wysiłkowe, wspomagający rozwój wydolności tlenowej, podnoszący efektywność suplementacji kreatynowej oraz zwiększający widoczność unaczynienia mięśnie szkieletowych.

Uzyskaj pompę mięśniową dzięki cytrulinie
5 (99.52%) 42 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *