Dieta nie działa? Poznaj najczęstsze błędy dietetyczne

Chcesz pozbyć się nadmiarowych kilogramów. Stosujesz stworzony przez siebie program odchudzający albo bazujesz na najbardziej modnych dietach. Z niecierpliwością czekasz na efekty, a waga … ani drgnie. Zastanawiasz się dlaczego? Poznaj najczęstsze błędy dietetyczne, które potrafią zniweczyć cały rezultat.

Jak pokazuje doświadczenie, znacznie łatwiej przybrać na wadze niż pozbyć się zbędnych kilogramów. O ile na początku diety pojawiające się efekty działają motywująco, tak stojąca w miejscu waga po kilku – kilkunastu dniach może spowodować frustrację. Czasami jednak okazuje się, że brak postępu w odchudzaniu to skutek błędów popełnianych w trakcie odchudzania (ale również i po zakończeniu diety).

Pomijanie śniadania

Wiele osób rezygnuje ze śniadania, by w ten sposób zapewnić sobie deficyt energetyczny. Niby logiczne, ale … nie polecamy. Śniadanie jest jednym z najważniejszych posiłków w ciągu dnia, którego zadaniem jest dostarczenie zastrzyku energii. Często jest tak, że niezjedzenie śniadania skutkuje „nadrabianiem”, co prowadzi do nadwyżki energetycznej.

Podjadanie między posiłkami

Kolejnym „grzechem” podczas odchudzania jest podjadanie między posiłkami. Dotyczy to przede wszystkim osób, które stosują drastyczne kuracje odchudzające ograniczające ilość kalorii do minimum. Między jednym posiłkiem a drugim odczuwają ogromny głód, a czując silne ssanie w żołądku sięgają po przekąski – najczęściej mające niewiele wspólnego z dietą.

Zbyt monotonne posiłki

Dieta bananowa? Dieta cytrusowa? Dieta owsiana? Może i skuteczne, ale na pewno monotonne. A to właśnie monotonia bywa jedną z przyczyn porzucania kuracji odchudzającej. Jej stosowanie nie jest polecane z innego jeszcze powodu – chodzi przede wszystkim o niedobory witamin i minerałów.

Dlatego koniecznością jest dbanie o różnorodne posiłki. Stosując monodietę, nie tylko nie pozbędziesz się nadmiarowych kilogramów, ale i podupadniesz na zdrowiu.

Nadmierna ilość owoców

Rozpiera cię duma, ponieważ nie jesz słodyczy. Jednak za nic w świecie nie możesz schudnąć i zastanawiasz się dlaczego. A czy twoja codzienna dieta nie obfituje przypadkiem w nadmierną ilość owoców? Czy spożywasz je także wieczorem? Jeśli tak, nic dziwnego, że waga stoi w miejscu. Chociaż owoce są zdrowe i niezbędne w jadłospisie, zawierają sporo cukrów prostych. I pamiętaj, aby spożywać je w godzinach porannych, ewentualnie najpóźniej do 16:00.

Zbyt mało warzyw

Problemy z odchudzaniem mogą wynikać ze zbyt małej ilości warzyw w diecie. Tymczasem to świetny sposób na dostarczenie błonnika sprzyjającego redukcji zbędnej kilogramów, a jednocześnie źródło wielu cennych witamin i minerałów. Są niskokaloryczne, dlatego sprawdzą się jako przekąska między posiłkami. Jeśli więc odczuwasz głód, zamiast po batoniki czy nawet orzechy, sięgaj po warzywa. Ogórki, rzodkiewki, pomidory to dobry pomysł.

Sięganie po produkty „light”

Podczas kuracji odchudzającej w twojej lodówce można znaleźć wyłącznie produkty „light”? To błąd, którego skutkiem może być brak efektów odchudzania.

Owszem, produkty „lżejsze” zawierają znacznie mniej tłuszczu (albo nie zawierają go wcale). Jednak „haczyk” tkwi w dodatkowej porcji węglowodanów, które – jeśli spożywane są w nadmiarze – odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Czy teraz już wiesz, czemu masz problem z redukcją zbędnych kilogramów?

Jak wspomóc odchudzanie?

Jeżeli chcesz faktycznie schudnąć, musisz zmienić swoje podejście do diety. Jedz zdrowo, spożywając mniejsze posiłki, ale częściej i o stałych porach. Pamiętaj również o aktywności fizycznej, dzięki której znacznie łatwiej osiągnąć deficyt energetyczny. Możesz również wspomóc się suplementami diety – w tym przypadku sprawdzą się tzw. reduktory tłuszczu (szeroki wybór dostępny na: https://www.megapower.pl/reduktory-tluszczu-c-39.html).

Dieta nie działa? Poznaj najczęstsze błędy dietetyczne 4.98/5 (99.60%) 50 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *