4 zasady efektywnego treningu

Ćwiczysz na siłowni, ale nie widzisz postępów? Wiele osób na twoim miejscu zniechęciłoby się, rezygnując z kontynuowania planu treningowego. Jeśli jednak znajdujesz w sobie motywację, by trenować dalej, poznaj 7 kluczowych zasad pozwalających poprawić efektywność ćwiczeń.

Każdy chciałby znaleźć taką formę ćwiczeń, która pozwalałaby zbudować wartościową muskulaturę bez większych wyrzeczeń. Niestety, nie jest to możliwe – koniecznością jest poszukiwanie takich rozwiązań, które wymagają ciągłych modyfikacji. Warto, ponieważ pozwala to na poprawę efektywności treningu.

1. Krótsze sesje z mniejszą ilością powtórzeń

Chcąc poprawić efektywność treningu, warto postawić na krótsze sesje z mniejszą ilością ćwiczeń, serii oraz powtórzeń. Pozwala to na szybsze zbudowanie masy mięśniowej.

Konkretny plan treningowy trzeba weryfikować, ponieważ każdy przypadek jest inny. Można sprawdzić, jak zmniejszenie liczby powtórzeń do 4-6 oraz mniejszej liczby ćwiczeń w krótszym czasie wpłynie na efektywność. Liczbę powtórzeń, serii i ćwiczeń należy modyfikować – tak, by osiągnąć zadowalające rezultaty.

2. Zwiększ intensywność treningu

Zdaniem specjalistów, podstawą dobrych programów treningowych jest intensywność – wszystkie powinny być sprintem, a nie maratonem. Nie ma przy tym znaczenia czy wykonujesz ćwiczenia długie, krótkie, dzielone czy obejmujące całe ciało.

Jeśli trening przypomina sprint – jest krótki, ale intensywny, zaskoczy cię jego efektywność.

3. Nie trenuj siłowo codziennie

Mimo że podnoszenie ciężarów przyczynia się do ogólnej poprawy siłę i zapewnia wzrost masy mięśniowej, codzienny trening siłowy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jak podkreślają specjaliści, taki plan treningowy może dać efekt odwrotny – zahamować rozrost mięśni. Warto bowiem mieć świadomość, że jednym z kluczowych etapów wzrostu mięśni jest faza rekuperacji, czyli moment naprawy mięśni i ich przygotowanie do stresu związanego z kolejnymi treningami.

4. Dodaj suplementację

Chcąc wzmocnić efektywność treningu, warto włączyć suplementację. Odżywki dla sportowców są ważnym dodatkiem pozwalającym zwiększyć siłę i wytrzymałość, a także dostarczyć ważnych składników wpływających na budowę mięśni. Istotną rolę odgrywają m.in. odżywki białkowe, odżywki aminokwasowe, boostery NO, kreatyna – wszystkie niezbędne suplementy znajdziesz na: https://www.megapower.pl.

Pamiętaj jednak, że suplementy są istotne, ale nie zastąpią dobrego planu treningowego, zdrowej diety i odpowiedniego nastawienia mentalnego.

Obolałe mięśnie nie są miarą efektywności treningu

Wiele osób mierzy efektywność treningu bolesnością mięśni. Okazuje się jednak, że nie jest to miarodajny sposób na ocenę tego, czy ćwiczenia były wykonywane poprawnie.

Warto bowiem mieć świadomość, że na początku swojej drogi treningowej mięśnie będą obolałe bez względu na to, czy trening był efektywny czy nie. Co więcej, w miarę przyzwyczajania mięśni do ćwiczeń, będą one bolały coraz mniej – nie będzie to jednak oznaczać mniej efektywnego treningu, a będzie to oznaką wzrostu siły mięśni.

4 zasady efektywnego treningu 4.95/5 (98.95%) 19 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *