Jak przyspieszyć przyrost mięśni?

Masz jeden cel: chcesz zbudować wartościową masę mięśniową. Dlatego regularnie trenujesz, by jak najszybciej uzyskać wyraźne efekty. Poznaj sposoby, dzięki którym dowiesz się, jak przyspieszyć przyrost mięśni. Zaskoczy cię działanie kilku prostych trików.

Pamiętaj, że tempo przyrostu masy mięśniowej jest kwestią całkowicie indywidualną. Zależy między innymi do budowy ciała. Endomorficy nie mają z reguły problemów ze zbudowaniem masy. Natomiast ektomorficy ciągle zadają sobie pytanie: jak przyspieszyć przyrost mięśni – muszą się sporo napracować, ale efekty będą zauważalne.

Sposób odżywiania, czyli jak przyspieszyć przyrost mięśni dietą

Fundamentem budowania wartościowej masy mięśniowej jest odpowiedni sposób odżywiania. Chodzi nie tylko o ukształtowanie dobrych nawyków, ale przede wszystkim o dostarczenie mięśniom właściwej porcji kalorii. Najważniejsza zasada, która powinna przyświecać osobom budującym masę, brzmi: posiłki powinny być tak zbilansowane, by ich kaloryczność była wyższa niż dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Trzeba przy tym uwzględnić liczbę i intensywność treningów.

  • Ilość białka wynosi 2-3 g na 1 kg masy ciała – najlepszym jego źródłem jest drób (szczególnie filet z piersi kurczaka), ryby, jogurty naturalne, ser biały.
  • Ilość węglowodanów powinna oscylować wokół 5-7 g na 1 kg masy ciała – istotne znaczenie ma przyjmowanie węglowodanów złożonych. Włącz do diety takie produkty spożywcze jak: ryż, kaszę, warzywa, makarony, owoce.
  • Maksymalna ilość tłuszczów nie powinna przekraczać 1 g na 1 kg masy ciała (mimo iż są to zdrowe tłuszcze należące do grupy nienasyconych kwasów tłuszczowych). Wzbogać swój codzienny jadłospis w oliwę z oliwek, tłuste ryby, olej rzepakowy (używaj go do smażenia), olej kokosowy, orzechy, awokado.

Dodatkowe wsparcie, czyli siła suplementów i odżywek dla sportowców

Dieta stanowi fundament w procesie budowania wartościowej masy mięśniowej. Warto jednak wesprzeć się dodatkowym „arsenałem” w postaci suplementów diety i odżywek dedykowanych sportowcom.

Przyjmowanie preparatów ma na celu osiągnięcie efektów w nieco krótszym czasie. Warunek jest tylko jeden: trzeba pamiętać o odpowiednim ich doborze. Co zatem sprawdzi się w fazie robienia masy? Odpowiedź jest prosta – istotne znaczenie mają te odżywki dla sportowców, które dostarczają dodatkowe kalorie w celu przekroczenia optymalnego zapotrzebowania energetycznego. Warto także wspomóc się preparatami, które zwiększają siłę i wytrzymałość mięśni – to niezbędne podczas intensywnych treningów.

Są to odżywki, których skład bazuje przede wszystkim na węglowodanach z niewielką ilością białek. Dzięki temu przyjmowanie takich preparatów przyczynia się do przyspieszenia dodatniego bilansu energetycznego.

Szukając dobrego gainera, warto zwrócić uwagę na połączenie węglowodanów złożonych z białkiem serwatkowych. Odżywki typu gainer, ze względu na to, że dostarczają sporą porcję kalorii, świetnie sprawdzą się w przypadku ektomorfików.

Olimp Gain Bolic 6000 3500g
Olimp Gain Bolic 6000 3500g
109,00 zł   105,00 zł



Zastanawiając się, jak przyspieszyć przyrost masy mięśniowej, należy pamiętać o odżywkach białkowych. Ich przyjmowanie w takiej formie ma ogromne znaczenie – przede wszystkim dlatego, że z pożywienia ciężko „wyciągnąć” 100% zapotrzebowania na ten makroskładnik.

Wybierając odżywki białkowe, warto sięgnąć po matrix proteinowy. Składający się z kilku rodzajów białek, będzie świetnym rozwiązaniem – zawiera bowiem składnik charakteryzuje się np. odmiennym czasem wchłaniania.

Ważny trening, czyli jakość  ma znaczenie

Chociaż mówi się, że to dieta w 80% odpowiada za dobre wyniki, trening jest równie ważny. O czym należy pamiętać, konstruując plan ćwiczeń? Specjaliści podkreślają, że najlepiej sprawdza się aktywność, która maksymalnie pobudza daną partię mięśniową. Należy przede wszystkim zwrócić uwagę na poprawność techniki wykonywania ćwiczeń, a w mniejszym stopniu położyć nacisk na liczbę powtórzeń oraz liczbę serii.

Pamiętaj, że mięśnie nie lubią stagnacji. Szybko przyzwyczajają się i wpadają w monotonię. Jeżeli zależy ci na przyspieszeniu przyrostu masy, postaw na różnorodność. To także z korzyścią dla twojego samopoczucia i motywacji.

Jak przyspieszyć przyrost mięśni?
4.8 (96%) 25 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *