Kreatyna wspomaga redukcję – dowiedz się jak

Kreatyna wspomaga redukcję – dowiedz się jak

Mówisz: kreatyna. Myślisz: zwiększanie siły i masy mięśniowej. Z takim działaniem kreatyna kojarzona jest najczęściej. Tymczasem mało kto wie, że jest to substancja doskonale sprawdzająca się podczas redukcji tkanki tłuszczowej. Niemożliwe? A jednak…

Kreatyna jest substancja, która występuje naturalnie w organizmie każdego człowieka. Dostarczasz ją, spożywając czerwone mięso oraz ryby. Problem w tym, że zwykle nie jesteś w stanie zapewnić sobie optymalnej dawki kreatyny – takiej, która pozwoli osiągnąć zadowalające rezultaty związane z przyrostem siły i masy mięśniowej. Stąd zachodzi konieczność suplementacji.

Kreatynie zawdzięczasz wytrzymałość i siłę

Kreatyna słynie ze swoich właściwości ergogenicznych, przyczyniając się do poprawy sprawności oraz zwiększenia siły i wytrzymałości. Takie działanie jest niezwykle cenne w przypadku osób będących na redukcji – ograniczona podaż kalorii przekłada się na większe osłabienie organizmu. By nie stracić siły i zachować odpowiedni poziom wydajności treningu, kreatyna działa tutaj w punkt. Podnosi wytrzymałość, dzięki czemu – mimo osłabienia – jesteś w stanie wykonać trening z zachowaniem jego odpowiedniej intensywności.

Chociaż kreatyna nie odchudza sama z siebie, wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej. Między innymi właśnie w ten sposób, że pomaga zachować siłę i wytrzymałość. Nie musisz więc rezygnować z treningów w fazie redukcji, ponieważ dzięki kreatynie nie stracisz swojej mocy. Utrzymując dotychczasową intensywność i częstotliwość ćwiczeń przy zmniejszonej podaży kalorii, efekty prowadzące do redukcji tkanki tłuszczowej będą zadowalające.

Kreatyna chroni mięśnie przed rozpadem

Redukcja tkanki tłuszczowej bardzo często pociąga za sobą redukcję masy mięśniowej. Chcąc tego uniknąć, tj. zapobiec rozpadowi mięśni, kolejny raz warto sięgnąć po suplementy kreatynowe. Substancja ta wykazuje działanie antykataboliczne, tym samym poprawiając skład ciała.

Kreatyna zapewnia mięśniom ładniejszy wygląd

Należysz do grona osób, którzy – będąc na redukcji – narzekają na słabo zarysowane mięśnie? Wydaje ci się, że sprawiają one wrażenie płaskich? Jeśli tak, najprawdopodobniej nie stosujesz kreatyny w fazie redukcji.

Warto mieć świadomość, że substancja ta nie pozostaje bez wpływu na wygląd mięśni. Właściwości kreatyny sprawiają, że mięśnie są pełniejsze, co jest zasługą zwiększonego nawodnienia komórek mięśniowych i stymulacji gromadzenia glikogenu.

Jak dawkować kreatynę na redukcji?

Odpowiednie wsparcie odchudzania kreatyną uzależnione jest od przyjmowanej dawki. Powinna ona wahać się w granicach 5-10 g w dni treningowe. Biorąc pod uwagę jej działanie i wpływ na redukcję masy ciała, najlepiej przyjmować ją przed treningiem albo po treningu.

Jakie suplementy kreatynowe wybrać?

Tak naprawdę każdy suplement zawierający odpowiednią dawkę kreatyny będzie dobry. Warto jednak zwrócić uwagę przede wszystkim na szybkość wchłaniania. Zastanów się, czy lepiej sprawdzi się monohydrat, czy jabłczan kreatyny.

Ze znalezieniem odpowiedniego preparatu z kreatyną nie będziesz mieć żadnych problemów. Producenci oferują szeroki wybór suplementów różniących się m.in. zawartością kreatyny oraz formą (suplementy monoskładnikowe, stacki, itp.)

My polecamy m.in.:

  • Trec CM3 – suplement, który zapobiega gromadzeniu się wody wewnątrz mięśni, co jest pożądane w okresie redukcji.
  • Activlab Creatine Powder – pojedyncza porcja (5 g) zawiera aż 4,9 g monohydratu kreatyny.
Kreatyna wspomaga redukcję – dowiedz się jak
5 (100%) 45 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *