BCAA – działanie, dawkowanie, efekty, opinie

BCAA to aminokwasy, które odgrywają istotną rolę w życiu każdego sportowca. Dostarczane wraz z pożywieniem oraz w formie suplementów, przekładają się na lepsze efekty treningowe. Sprawdź, dlaczego warto je przyjmować i dowiedz się, na jakie rezultaty możesz liczyć.

BCAA to trzy bardzo ważne związki: leucyna, izoleucyna, walina. Wszystkie należą do grupy aminokwasów egzogennych – takich, których organizm nie jest w stanie samodzielnie wyprodukować. Dlatego ważne jest, aby dostarczać je wraz z pożywieniem oraz w formie odżywek aminokwasowych.

BCAA – działanie

Działanie aminokwasów BCAA można rozpatrywać pod kątem właściwości konkretnych związków chemicznych.

  • Leucyna

To aminokwas, który zwiększa wchłanianie innych aminokwasów. Jego działanie sprowadza się do przyspieszania regeneracji potreningowej. Ponadto wpływa korzystnie na anabolizm mięśniowy.

  • Izoleucyna

To aminokwas, którego główną rolą jest wsparcie procesów anabolicznych. Ponadto odpowiada za produkcję hemoglobiny i reguluje poziom cukru we krwi, zapobiegając nagłym wahaniom glukozy. Działanie izoleucyny sprowadza się również do przyspieszenia procesu gojenia się ran.

  • Walina

Jest to aminokwas, który wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, a także wspomaga właściwe działanie układu immunologicznego. Przyczynia się jednocześnie do rozwoju wartościowej masy mięśniowej, co ma szczególne znaczenie w przypadku sportowców.

BCAA – dawkowanie

Jeżeli chodzi o BCAA, dawkowanie powinno być następujące: 100 mg na 1 kg masy ciała. Taka porcja aminokwasów egzogennych jest w stanie zabezpieczyć mięśnie przed niszczącym wpływem katabolizmu.

BCAA – efekty stosowania

Odpowiednia podaż aminokwasów rozgałęzionych BCAA działa na wielu płaszczyznach jednocześnie. Efekty regularnego ich dostarczania do organizmu przekłada się na:

  • przyrosty wartościowej (suchej) masy mięśniowej
  • szybszą regenerację potreningową
  • redukcję tkanki tłuszczowej
  • większą odporność organizmu na zmęczenie.

BCAA – opinie

Jak pokazują opinie, BCAA warto stosować w okresie intensywnych treningów – po to, aby zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej oraz zbudować wartościową masę mięśniową. Regularna suplementacja pomaga osiągnąć założone efekty – potwierdza to większość sportowców.

BCAA – działanie, dawkowanie, efekty, opinie
5 (100%) 20 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *